Dogodki, ki smo jim priča te dni, so pred vse nas postavili popolnoma nove izzive, povsem praktične, organizacijske, a tudi veliko takšnih na psihični ravni. Vsak posebej in s skupnimi močmi se spopadamo z njimi, vidimo jih kot priložnosti za učenje in tudi za razvoj novih veščin ter sposobnosti. Razsežnosti in prednosti poučevanja v digitalnem svetu so vam, učiteljem in učiteljicam, pokazale paleto izjemnih priložnosti za vas in za učence. Znašli ste se pred izzivom, kako svoje znanje in veščine poučevanja uporabiti in udejanjiti na daljavo.
Kako ste se lotili novega izziva – poučevanja na daljavo? Delite z nami in s svojimi stanovskimi kolegi izkušnje, pa tudi nasvete, kaj je po vašem mnenju vredno preizkusiti, ko gre za tehnike poučevanja na daljavo. Ravno tako vas vabimo, da v komentarju zapišete vprašanja, na katera še iščete odgovore, oz. izzive, ki jim (še) niste kos. Med našimi bralci je gotovo kdo, ki bo znal svetovati ali pa bo z veseljem podelil z drugimi tudi kako svojo izkušnjo!
Če bi radi drugim učiteljem in učiteljicam pomagali pri poučevanju na daljavo, jim razkrili kako novo idejo ali pa jim zgolj pokazali, kako uporabiti kako spletno orodje, morda za izvajanje videokonferenc ali spletnih predavanj, se predstavite v komentarju in povabite ostale, naj se vam oglasijo za nasvet!
Lahko nam tudi pišete na centrifuga@rokus-klett.si.
Delo na daljavo. Sliši se zelo mamljivo. Sam svoj šef. Odločiš se sam, kdaj bo čas za kavico, za hiter sprehod, pregled današnjih novosti na FB in IG, klepet s prijateljico … Morda. Nekje. Pri kakšni drugi vrsti poklica. Učiteljsko delo od doma zagotovo ne sodi v to skupino. Dokler ne občutiš na svoji hrbtenici in zadnji plati, da temu ni tako, ne veš. Ne moreš soditi.
Torej, začelo se je z danes na jutri. Brez napotkov, razlag, prilagoditev, ustreznega znanja. Kakor se kdo znajde, zmore. Čez noč sem postala sam svoj ‘šef’. Bila sem prepuščena sebi. Kako? Kdaj? Koliko? Vsak dan sem se naučila nekaj novega. In še vedno se vsak dan naučim kaj novega. A za vse to je potreben čas. In potrpljenje. Prvi dnevi so bili kaotični. Preobremenjenost povezav, prisoten strah, občutek nemoči … Najprej sem nekaj besed namenila staršem. Jim dala vedeti, da sem tu, prisotna, vedno dosegljiva njim in otrokom. In so začutili. Starši in otroci. Zato je bilo deljeno gradivo cenjeno. Dnevno sem pošiljala gradivo po navadni e-pošti. Vsa sreča! Tako so vsi učenci (starši) prejeli pošto zvečer za naslednji dan. Notranji jaz se ni zmotil. Vsak dan sem v pisni obliki namenila nekaj spodbudnih besed staršem. V obliki maila. Razumevanje, podpora, zahvala za sodelovanje. Dala sem jim vedeti, da brez njihove podpore sama ne zmorem. Zaupanje, ki se je razvijalo od začetka šolskega leta, je v tem trenutku še kako prišlo do izraza. In smo stopili skupaj. Učencem sem za vsak predmet v tistem dnevu poslala svoje gradivo. Torej, za vsak predmet posebej motivacijski nagovor, nekaj vprašanj, spodbuda, pohvala in učna snov.
Prvi dnevi so kar tekli. Jaz sem cele dneve sestavljala, ustvarjala, prirejala, iskala … a nisem bila zadovoljna. Kot da bi vse moje delo s pritiskom na gumb pošlji, odletelo v zrak. V četrtek in petek v prvem tednu sem opravila telefonski pogovor z vsemi starši in vsemi učenci. Verjetno ni potrebno zgubljati veliko besed, kakšen je bil odziv. Starši zelo hvaležni za vsakodnevno poslano pošto. In klic. Čustveni. Srečni, ker so videli nasmeh, ponos in zadovoljstvo na obrazu svojega otroka, ko se je pogovarjal z menoj. In to ni trajalo kratek čas. Pa si nisem beležila čas pogovorov, da bi jih vnesla v evidenco delovnega časa, ki jo moramo poleg vsega voditi! Da ne govorim o tem, kako se je moje srce polnilo ob vsakem klicu. Ob vsakem vzkliku: ”Učiteljica!” In konec tedna, kljub temu, da sem bila izžeta, sem že načrtovala nove podvige. Snemanje razlage pri matematiki, shranjevanje posnetkov, kopiranje povezav do posnetkov, snemanje zaslona z razlago, filmčka na zaslonu, pošiljanje razlage potek registracije do gradiva na spletu … to sem v nekaj potezah osvojila. Srečna in hvaležna, da imam zlatega moža, ki mi vedno priskoči na pomoč in skuša uresničiti vsako mojo zahtevo. In srečna, da imam zlati dekleti, ki sta povsem samostojno nadaljevali šolsko delo, le za domačo pisalno mizo. Z vsakim doseženim ciljem, se pojavi novi. In zakaj ne? Zdaj vem, da so na drugi strani računalnika moji učenci, ki vsakodnevno sledijo mojim navodilom. In starši, ki pričakujejo novo pošiljko. Cilj drugega tedna: video povezava. Želela sem jih videti. Želela sem, da vidijo drug drugega. Da se pogovarjajo. Da lažje uresničijo #ostani doma. Da se veselijo naslednjega dne. Uspelo mi je! Lastno raziskovanje + pomoč moža + klic znanke za pomoč = uspeh. Od srede naprej v drugem tednu se vsak dan v živo pogovarjamo. Kakšno veselje je bilo to! Nasmehi! Pozdravi! Lepe želje! Uvedli smo tudi pravila, kako se pogovarjamo, da se lahko slišimo. Najprej čas namenimo šolskemu delo. Če česa ne razumejo, potrebujejo dodatno razlago, pomoč pri izpeljavi naloge ali pa samo, da slišijo moj glas, vidijo sošolce … Na koncu jim pustim nekaj minut, da se sami pogovarjajo. Nov teden, nov cilj – spletna učilnica. Se še učim in upam, da v naslednjem tednu začnem tudi z njo.
Kakšno gradivo posreduje? Za vsak predmet posebej. V začetku pozdrav, nekaj spodbudnih besed, pogled v prejšnjo uro in nova ura. Nova učna snov je podkrepljena z video razlago. Pri matematiki s telefonom posnamem postopek in prikažem nekaj primerov. To se je izkazalo za najboljši način. Pri družbi in naravoslovju ob gradivu na spletu posnamem razlago. To naredim s programom, ki snema zaslon in zvok. Gradivo, ki ga uporabljam za prikaz in snemanje je gradivo na Radovednih 5. Če kdaj, je to največji dokaz za kvaliteto gradiv. Vse je zbrano na enem mestu. Zelo nazorni prikazi. Slike. Filmčki. Zvočni posnetki. Vse kar potrebuješ. In v dani situaciji je to najboljša izbira. Poleg tega, pa še ponovitev ob prosojnicah. S slikami, nalogami …. Pri glasbi sem novo pesem posredovala tako, da sem se posnela. En posnetek je bil klavirska spremljava + petje, drugi posnetek pa samo klavirska spremljava. Sreča, da imam doma klavir in kar nekaj pevskega znanja. Govorni nastop, na katerega se učenci pripravljajo, bodo opravili kar po video povezavi. Motivacije jim ne manjka. In tako, zvečer oziroma sredi noči padem v posteljo. Tako poteka učiteljevo delo od doma. Nisem edina. Takšnih nas je mnogo! Velika večina. In ko dobim navodilo, da si moram beležiti čas dela od doma, mi pade tema na oči. A prenese kakšen papir več kot 40 urni delovnik? A mi bo kdo izplačal nadure, ki jih opravim? Ne, ker na koncu papir prenese le 40 ur. Ker se nadur ne izplača. In kaj naj storim v primeru, ko mi učenka pozno popoldan napiše mail: ”Ne vem, zakaj vam pišem, ampak tako čutim ….” Ji napišem, da nimam nadur? In če me učenec pokliče, ker ne razume matematike, kaj naj odgovorim? Moj delovni čas se je iztekel? Moje srce mi narekuje povsem nekaj drugega. Človeško ravnanje. Brez papirja. Brez merjenja časa. Brez navodil.
Kako krasno in čustveno spisano! Kar solze so mi stopile v oči! Hvala tudi za nekaj odlični idej, kako delati z otroki te dni. Vse dobro, ostanite zdravi!
POUČEVANJE NA DALJAVO V 1. RAZREDU PREKO SPLETNE APLIKACIJE lifesize.com
Že v tednu pred zaprtjem šol sem začela razmišljati, kako bom izpeljala govorilne ure, ki so bile v tem tednu. Gibanje je bilo omejeno, govorilne je bilo potrebno izvesti. Že na prvem avgustovskem roditeljskem sestanku sem starše pozvala, da si uredimo skupino na Vibru. Tako smo že celo leto komunicirali preko aplikacije, pošiljala sem jim kratke filmčke, pošiljala vabila, … Zato izpeljava govorilnih ur preko video pogovora ni bila nobena ovira. Niti za starše niti za naju z drugo strokovno sodelavko.
Pa je prišel dan D v ponedeljek, ko sem izvajala pouk preko video pogovora. Ugotovila sem, da to ne bo v redu, saj sem delala od 8. ure zjutraj do večera. Iskala sem informacijo o brezplačni in enostavni aplikaciji in jo dobila.
Aplikacija lifesize.com ponuja odlično poučevanje. Imam stik z učenci, vidni in slušni. Apliciram jim lahko vse vsebine lili.bi, ki sem jih že prej uporabljala in so jih učenci navajeni. Na pobudo staršev sem organizirala dopoldansko in popoldansko poučevanje. Imamo nekaj staršev, ki so polno zaposleni, kljub karantenskemu času. Tretji dan sem se, na pobudo staršev, odločila pouk izvajati v treh skupinah, zaradi boljšega dela. Zame je to pomenilo dodatno časovno obremenitev in zvokovno razbremenitev, za učence pa lažje in boljše pogoje za delo. Torej v eni skupini je po pet učencev. Skupaj predelamo vsebine slovenščine (opismenjevanje, poslušanje, opisovanje sličic, govorne vaje), matematike, spoznavanja okolja. Vsakodnevno preverim branje, kot sem ga pri pouku v živo. Imamo tudi odmor. Tudi glasbeno umetnost sem poskušala. Športa ne poučujem.
Ko sem ugotovila, da pouk na daljavo deluje, sem začela izvajati še DSP za tujce in glasbeno umetnost v 2. in 3. razredu.
Priporočam uporabo podobnih aplikacij. S to metodo poučevanja sem se približala učencu (tako so nam ves čas govorili, da se moramo mi približati učencu, ne, da se on nam prilagaja) in ves čas imamo stik. Vsi imajo dovolj hitro internetno povezavo. Pri večini družin predstavlja največjo težavo čakanje na prosto mesto za računalnikom.
Erika Anzelc Intihar
Hvala za ideje, preučim aplikacijo, ki jo predlagate! Upam, da mi bo šlo od rok tako kot Vam! 🙂
Naenkrat smo se znašli v situaciji, ko nismo obvladali vseh tehnologij in orodij, pripomočkov za delo na daljavo. Polno novih reči se je potrebno naenkrat priučiti. Poiskati je treba načine za delo, ki so najbolj blizu družinam, hkrati naj bi bile učinkovite. Situacij je tudi doma nešteto in ne smemo jih zanemariti. Nato pa nadgrajevati vse skupaj. Ni enostavno, najprej za družine, nato za nas… In da je tudi to naše delo zelo zahtevno, kljub temu da smo doma, se nič kaj dosti ne govori.
Uporabljamo spletno stran šole, spletne učilnice, elektronsko pošto, teams, interaktivne vaje, egradiva. Računalničar je v veliko podporo.
Aplikacija goformative ima najbogatejse moznosti tipskih vprasanj in tudi razlage, komunikacija z ucenci je v zivo. Moznost uciteljskega tima.
Pripravljen sem nuditi pomoc pri zacetku dela z goformative.com. Ta aplikacija nudi primerjalno najvec moznosti razlage in tipov vprasanj, zive komunikacije z ucenci in, predvsem pri timski opciji, s sodelavci.